BADANIA MARKETINGOWE
Istotą badań marketingowych jest uzyskanie informacji ułatwiających podejmowanie trafnych decyzji. W problematykę badań marketingowych wpisują się działania firmy BD Center, które koncentrują się na dostarczaniu Państwu danych wspomagających podejmowanie właściwych decyzji w istotnych działaniach produkcyjnych, usługowych czy handlowych.
Nasza oferta obejmuje m.in.:
- identyfikację rynku docelowego przedsiębiorstwa
- wybór najbardziej korzystnych segmentów rynku
- określenie chłonności rynku, wielkości podaży i możliwej do osiągnięcia wysokości sprzedaży
- określenie mechanizmów i przejawów konkurencji rynkowej
- ustalenie rynkowej wartości oferowanych produktów oraz stopnia ich akceptacji przez nabywców
- analizę kanałów dystrybucji oraz sieci detalicznych punktów sprzedaży
- badania reklamy, jej kosztów, efektywności oraz rozmiarów i charakteru audytorium
- określenie pozycji przedsiębiorstwa wobec nabywców i konkurencji oraz udziału, jaki zajmuje na rynku produkcja i sprzedaż produktów oferowanych przez przedsiębiorstwo
- badanie wizerunku przedsiębiorstwa i produktów
- badanie wzorców zachowań i preferencji konsumentów
- badanie klimatu organizacyjnego i opinii pracowniczej
Firma BD Center prowadzi badania marketingowe dotyczące następujących zagadnień:
Badania rynku
Badania produktu
Badania cen
Badania dystrybucji
Badania promocji
Badania B2B
Badania B2B (Business-to-business) to specyficzna część rynku badań, gdzie analizowanymi jednostkami są firmy i instytucje, a nie klienci. Badania obejmują przeważnie:
- badanie rynku dóbr inwestycyjnych
- zadowolenie klientów instytucjonalnych
- badanie konkurencji
Badania ad hoc
Badania ad hoc są przygotowywane i prowadzone specjalnie na zamówienie i wyłączność jednego klienta. Projektowane są pod kątem indywidualnych potrzeb i dostosowane do specyficznych wymagań.
Badanie typu Mystery Shopping
Tajemniczy klient badający usługi, funkcjonowanie przedsiębiorstw komercyjnych i instytucji publicznych.